Jämtländsk älgjakt? Ja tack!

Jag vill vinna en plats! Jag behöver all erfarenhet jag kan få … =)

I senaste numret av Svensk Jakt hittade jag reportaget som syns här ovanför. Som prenumerant har man möjlighet att vinna en plats i en jämtländsk älgjakt, 22–23 september. Fem platser är för kvinnor och fem är för män. Jag vill ha en av de kvinnliga platserna!

Därför har jag skickat in ett mejl där jag svarat på frågan ”Hur lockar man ungdomar att börja jaga och behålla jakten som livsstil?”.

Vad tror ni – vilket är det viktigaste för ungdomar om de ska börja jaga? Och vad tror ni om mina chanser att vinna en plats?

4 thoughts on “Jämtländsk älgjakt? Ja tack!

  1. Statistiskt sett har du större chans att vinna än jag… Men jag försöker ändå!

    Jag tror att det viktigaste för ungdomar är att det är på riktigt. Inte något man kan få bara genom att sitta på arslet framför en dator. Men hur man skall göra det är en annan fråga….

    • Ja, jag får hoppas på statistiken Leif 🙂 men de kvinnliga jägarna ökar väl snabbt hela tiden så jag har nog många att konkurrera med.
      Jag föreslog bland annat att jägarexamen kunde vara ett tillval på alla gymnasieutbildningar. Så det blir enkelt och något man kan göra på skoltid …
      /Susanne

  2. Lycka till i tävlingen! 🙂
    Det med jägarexamen som tillval på gymnasiet tror jag också kan vara en grej. Sen att man som förening/jaktlag eller liknande kan ordna ungdomsträffar med jakt och viltvård så att de som är intresserade får följa med och uppleva det på riktigt. Både småvilt och högvilt, men hund och utan hund osv… 🙂

Kommentera

