Nu får älgarna se upp igen

Foto: Dan Andersson (http://kvistabo.blogspot.se/)

lördag är det dags igen. Då ska Ytterviks jaktlag bege sig ut i skogarna. Den här gången får jag med mig 12-åriga dottern. Ska bli kul – och intressant. Mest tänker jag på om hon kan hålla sig till att viska, och vara tyst där emellan … =) Men jättekul att hon vill haka på, det är bra att få se på riktigt hur det är.

Vår tilldelning är tre kalvar och tre vuxna. Hittills har vi skjutit en kalv och två vuxna.

Jag tror inte jag ska ta med portugisiska vattenhunden Trassel på själva jakten eftersom han tyckte att pangandet var jobbigt senast. Däremot hoppas jag få läge att åka hem och hämta honom om det blir ett bra spår som han kan öva på. Förhoppningsvis finner han en hel älg på slutet igen, till skillnad mot de fjantiga klövarna … =)

Kommentera

