Lite tuff start, men …

Hagel inspekterar gården, ser nästan ut som om han redan står för fågel =)

Jag hämtade ju hem Hagel i lördags afton. Själva kvällen blev lugn, men sen körde det igång på söndagsmorgonen. Då skulle Fredrik på möte, och dottern skulle på fotbollsträning. Så jag tog dotter och son, plus Hagel och hans ”storebror Trassel” med mig i bilen. Dottern kunde hålla honom på vägen upp.

Andra dagen – ja då åker vi på fotboll …

Efter att vi lämnat henne skulle sonen hålla honom. Men knät var liksom för litet. Så det blev lite körigt vid besöket på Bygg Max som jag klämde in medan vi väntade på dotterns träning. Efter det tillbaka till fotbollshuset. Det tokregnade så vi gick in alla tre på konstgräset och väntade. Lite häftiga upplevelser med alla barn, fotbollar och intressanta gummipluttar i gräset, men Hagel var inte skärrad utan mer … på hugget.

Idag måndag ville jag slutföra ett hundkojebygge som jag stökat med. Jag vill ha en större koja med frostvakter så att både Hagel och Trassel ryms i den och får värme. Jag hade lite skruvning kvar men Hagel var pigg, så han fick följa med in i kojan medan jag körde skruvdragaren. Gick fint det med. Skönt.

Sen gick vi in och slappade en stund. Tydligt är att Hagel är mer frusen av sig än mina tidigare hundar. Plus att han är valp förstås, då är man lite extra ”skackrig”. Han blir sååå nöjd när jag bäddar ned honom med filt så han blir varm och skön. Sen snarkar han gott!

Mysigt med fleecefilt!

Han är bra på att snarka …

3 thoughts on “Lite tuff start, men …

  1. Men herregud så söt! Det är ju nästan olagligt… Men kul att det verkar gå bra för er alla. Om någon vecka får man kanske komma förbi o titta på underverket? Mys nu av ”matteledigheten”.

Kommentera

