Yeay – en ny operation :-(

Skönt med skogspromenader i dagsljus.

Var och tog ”häftapparat”-stygnen på Hagel häromdagen. Jag har ju tyckt att operationssåret fortfarande är väldigt knöligt – att det liksom är kvar saker där inne. Och jag fick tyvärr min farhåga besannad.

Veterinär Gertrud Burman klämde lite och konstaterade snabbt ”Jo, bråcket är kvar. Jag kan ta det om några veckor när han fått växa till sig lite, eller så får kliniken som gjorde det från början fixa till det”, sa hon.

Jag kontaktade min uppfödare som i sin tur pratade med kliniken i Gammelstad i Luleå. De vill ta en titt på honom. Men exakt när är ännu inte bestämt. Suck, känns det som. När man ändå gjorde sig omaket att öppna upp honom kunde man väl ha gjort det ordentligt. Förstår att det har de säkert försökt göra, men uppenbarligen har något hänt – något som tar tid, ork och energi.

Glädjande är i alla fall att Hagel mår bra. Han verkar inte ha några problem av bråcket. Den här veckan jobbar jag eftermiddag vilket gör att vi kan unna oss sköna skogspromenader i dagsljus.

En annan glädjande sak är att jag fått Vorstehtidningen i brevlådan. Det innebär att jag härmed är medlem i Vorstehklubben Västerbotten!

Trassel fick en balansövning under promenaden.

2 thoughts on “Yeay – en ny operation :-(

    • Ja, det känns surt. Men sedan vi tog stygnen så har svullnaden gått ned ytterligare. Nu är det bara en knölig avlång grej där såret var, inte snyggt men ingen katastrof. Grattis till tvillingarna förresten! Såg dina bilder och de såg så söta ut, och verkade vilja fortsätta med den extrema närheten de har haft i flera månader =)

Kommentera

