Till slut fick jag korven varm

Det smakar gott med korv, och värmer skönt med en eld även om den är liten.

Har jagat älg idag. Det blev ett enda jättelångt drev för hundföraren. Gråhunden Tassa följde en älgko med kalv och vi planerade att ta kalven då det är sådana och kvigor vi har kvar.

Drevet blev annorlunda. Flera gånger stannade älgkon upp och tog det helt lugnt, gärna på platser där vi inte alls hade passare … Sen blev det betydligt snabbare tempo förbi våra ”bra platser”.

Från det att hundföraren släppte hunden till dess kon och kalven sprang över på ett annat jaktlags område, och vi därmed bröt, tog det fyra timmar. Inte illa.

Det gav mig gott om tid att få upp en motsträvig eld och grilla mina korvar. Gissa om det var gott! Gissa om jag planerar en repris i morgon? Men då vill jag se älg också!

One thought on “Till slut fick jag korven varm

Kommentera

