Nu går sitträningen bättre

Hagel kollar in nya lokalen där det är tänkt att han ska lära sig en massa smarta saker …

Idag lördag hade vi en första träff. Vi är några stycken som nappat på att träna inomhus i vinter, i en lokal i Bureå som ligger sex kilometer från mig.

Jag har ju märkt på Hagel att sitt och andra kommandon ofta funkar ypperligt inomhus, men sämre när det är regn i luften och i gräset. Och jag känner inte att det är så befäst än att jag kan börja bråka med honom och kräva sitt i en vattenpöl, det förlorar jag nog bara på.

Så vi tränar vidare på sitt, sitt stanna kvar, fot, inkallning och annat väsentligt inomhus under några månader. Blir jättebra. Då kan Trassel vara med och showa lite och visa grabben hur det helst ska se ut när det är klart. Kommer Trassel att gilla! =)

5 tankar om “Nu går sitträningen bättre

  1. När det ser ut som nu är inomhus bra, nästan så jag önskar att man kunde ”dragträna” valparna inomhus då det är glashalt överallt nu, man törs inte släppa ut dem och springa heller :-/

Lämna en kommentar