Är lite impad själv

Therese och Della.

Häromdagen var vi och besökte kompisen Therese med hennes vorstehtik Della som är cirka fyra månader. Som ni ser på bilden ovan hade jag problem att fota den här dagen, det var ett dis i luften som hela tiden fastnade på bild.

Vi hade en plan om att valparna kunde få leka en stund, och sedan skulle vi träna lite jaktövningar. Men Della och Hagel var inte riktigt på samma nivå. Hagel uppskattade inte alls hennes leksätt.

Vi fokuserade på träningen istället, vilket var lika bra. Det är inte bra att lära dem att man bara ska leka titt och tätt med de hundar man träffar. Kul att träffa en lika insnöad själ som en själv, vi pratade bland annat mycket om Anders Landin och allt bra vi vill ta till oss från honom.

På tisdagkväll hann jag en sväng till träningslokalen igen. Fick både dottern och sonen med mig. Dottern tränade lydnad med min portis Trassel. Blev kul, och en liten störning i sig.

Hon kunde filma mig när jag gick fritt följ med Hagel, som ni kan se här. Visserligen är det fortfarande rätt fritt, men jag måste säga att jag är lite impad över hur snabbt han lärt sig. Jag trodde vorsthrar skulle vara lite mer disträ. =)

Jo, förresten! På fredag åker vi upp till Luleå. Gammelstads veterinärklinik vill ta en titt på bråcket och se om de ska göra om operationen. I så fall görs operationen på en gång.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Bråcket har sjunkit ihop ganska fint och syns inte så mycket längre. Det är en cirka fyra centimeter lång knöl som är cirka en centimeter hög. Det känns väldigt krångligt och tråkigt att köra med tratt och stygn och sån skit igen.

Så är det bara för den estetiska sakens skull tror jag att det får vara. Men är det av hälsoskäl – för att det av någon anledning är farligt för Hagel att ha så där – ja då vill jag förstås att de opererar igen. Hur skulle ni tänka?

6 thoughts on “Är lite impad själv

  1. Duktig liten Hagel 🙂
    Jag skulle också tänka som så att bara göra operationen om det verkligen är nödvändigt för hans hälsas skulle. Är det ”bara” för utseendets skull så låter jag det nog hellre vara för att slippa eländet med tratt och annat och att det inte är viktigt med op.
    Önskar er en bra dag! Vi ses på lördag!! 😀

  2. Ja, jag håller också med dig, jag skulle inte göra det om det var enbart av kosmetiska skäl! Gör de ens operationen då? Hoppas innerligt att han inte behöver opereras, det är ju ett h-v med kombinationen valp och tratt…Så himla stor han har blivit förresten! 🙂

    • Jag vet inte om de gör operationen om det bara är av kosmetiska skäl. Kanske om jag skulle vilja, eftersom jag har reklamerat första operationen då den i mina ögon inte blev lyckad. Men nu har ärret sjunkit ihop eftersom och nu tycker jag att det är försumbart den del som fortfarande sticker upp. Hoppas vi klarar oss … =)

Kommentera

