8 900 har kollat in Jaktliv!

Positiv statistik!

Positiv statistik!

Lagom till årsskiftet fick jag en massa statistik kring min blogg från wordpress. Trevlig läsning. De var då positiva måste jag säga =) Till exempel tyckte de att mina 67 inlägg var alldeles utmärkt. För jämfört med att bestiga Mount Everest hade jag gjort det bra – typ! =)

Det var intressant att få veta att besökare från totalt 29 olika länder tittat in på bloggen. Lite konstigt också, jag menar svenska är ju inte riktigt ett universiellt språk. Men visst är de/ni välkomna ändå!

29 länder har besökt bloggen.

29 länder har besökt bloggen.

Och så fick jag veta vilka inlägg som varit mest uppmärksammade, som ni ser på listan här nere. Men vad säger du, vad tycker du är mest intressant att läsa om på den här bloggen? Är det älgjakt, vapen och skytte, hundträning eller något annat?

Min plan är att bloggen mer och mer ska handla om fågeljakt, då det är dit jag vill komma med vorstehn. Gissningsvis en del jaktprov också. Och älgjakt även nästa höst förstås. Tycker om känslan av att få sitta alldeles själv i skogen och filosofera. Och kommer att tycka om fågeljakten då man är mer aktiv och alert. Bra kombo, tror jag. Håller du med?

De inlägg som blivit mest poppis!

De inlägg som blivit mest poppis!

6 thoughts on “8 900 har kollat in Jaktliv!

  1. Grattis. Du skriver bra och du skriver på ett sätt som får folk att kommentera, själv får jag inte folk att kommentera i den utsträckning jag vill.

    Om du vill öka mängden besök så är mitt tips att länka, länka, länka, länka. Till nyheter, bloggar, böcker mm. Slående rubriker drar också, men det vet du väl redan för jag har för mig att du är journalist.

    Nu vet jag inget om wordpress, men i blogspot kan man få fram en del statistik löpande. Går inte det i wordpress?

    • Tack Leif! =) Tack för dina tips om länkar etc, jag har hört fler säga att det är bra ur ”topplistesynpunkt” att länka, och jag försöker få in det, men ibland blir det så krystat – då är det nog bättre att låta bli.
      Jo, det går att få statistik löpande, men jag tyckte det var lite kul att wordpress ”bemödat” sig om att göra en årssummering. Bra att få lite koll så där. Passar på att önska dig ett gott nytt år också! =)

      • Det viktigaste är kanske vem som besöker bloggen, inte hur många. Du verkar träffa ganska rätt med tanke på hur mycket kommentarer du får. Då kan det vara bra att fundera över hur många av besökarna som är återkommande och hur många som besöker för första gången. Samt hur länge folk kollar.
        Har du kikat något på google analytics för detta?

        Äh, nu komplicerar jag bara din betraktelse. Det var ju inte meningen.

      • Du får gärna komplicera betraktelsen Leif! =) Tack för ditt engagemang! Har kollat in google analytics en gång för länge sedan, kan nog vara dags igen. Bra att du tipsar.

    • Tackar Majsan! Tack också för att du har mig på din blogglista. Jag har försökt skapa en egen blogroll så den ska synas på sidan, men tror jag har fel tema, har liksom fastnat lite där. Ska göra ett nytt ryck snart … =)

Kommentera

