Busigt besök i Träsklandet

Hagel och Norma fann varandra.

Hagel och Norma fann varandra.

På måndagen var jag ledig. Jag, sonen och ”innehundarna” tog en tripp inåt landet – till Träsklandet som Mona i Träsklandet kallar det. Efter att ha följt hennes blogg ett tag, och även träffat henne i ett par sammanhang, var jag sugen att se hur hon bodde.

Vackert i Träsklandet, inte sant?

Vackert i Träsklandet, inte sant?

Vilket ställe! Helt ute i ingenstans! Så underbart! Vovvarna fann varandra och började leka, även om gamle portugisen Trassel hade andra tankar med söta stövaren Norma. För hemma har sibbeflickorna kommit in i löpen och då vill han gärna tro alla alla tikar är i löpen …

Trassel, Hagel och Norma i en enda bushög.

Trassel, Hagel och Norma i en enda bushög.

Jihaa, Norma leder ligan!

Jihaa, Norma leder ligan!

Vi pratade jakt, hundspann, barnfödslar och annat intressant =) Jag imponeras av att Mona, trots att hon har en treåring och två tremånaders tvillingar, kommer sig ut på jakt – med barnen med sig. Hon berättade hur hon en gång hade släppt en hund på drev, och haren sprang förbi en sväng – alldeles intill barnvagnen.

– Så jag anade att den skulle komma här nästa gång också, berättade Mona.

Hon drog undan vagnen en bit, satte hörselkåpor på barnet, gick tillbaka, hann skjuta haren på nästa runda, sprang sedan tillbaka till vagnen och såg till att den lille sov, och efter det tog hon vara på haren. Så det är liksom inga problem, bara man vill!

Som vanligt när man har trevligt hade den dumma klockan jättebråttom. Så det blev att tacka för sig och åka tillbaka, då jag korkat nog bokat en vaccination för Hagel också. Man ska ju försöka hinna ALLT på sina lediga dagar.

Så vi startade vår resa hemåt och det gick inte länge innan tre av fyra sov gott i bilen. Jag fick ju hålla mig vaken – tyvärr =)

På hemvägen passade Lep på att ta sig en tupplur.

På hemvägen passade Lep på att ta sig en tupplur.

6 thoughts on “Busigt besök i Träsklandet

  1. Kul att träffa bloggvänner sådär.
    Jag träffade Anna KK på utställning med hundarna i Hässleholm….hon hittade mig direkt….full färd med kameran o ta bilder…
    Kan tänka mig att Mona bor härligt….
    Vi har ju i a f någon bil som går förbi om dagen 🙂

    • Jo det var roligt. Hoppas det blir fler tillfällen. Kul att du träffade på Anna så där hux flux, det är också fränt hur mycket man vet om varandra, och har att prata om fastän man i vissa fall inte ens har träffats. =)

Kommentera

