Vi kanske skämmer ut oss …

Nästa helg blir det spännande.

Nästa helg blir det spännande.

Nästa helg, den 28–29 september, är det dags. Då ska jag och Hagel vara med på vårt första riktiga skogsprov i Burträsk. Huga!

Visst – det känns kul och spännande. Jag kommer säkert att lära mig en massa saker om hur det går till och så. Men faktum är ju att vi inte vet om vi kan.

Vi har ju gått runt i skogen och sökt i timmar. Men inte fått någon riktig fågelsituation än. Så Hagel söker ju inte alltid med den där målmedvetenheten man gärna vill se, eftersom han inte är hundra på vad vi söker.

Jag är rädd att det kan bli pinsamt. Domaren kanske funderar hur jag riktigt har tänkt när jag kommer med så lite i bagaget.

Men jag försöker tänka att å andra sidan är det faktiskt unghundsklass. Allt behöver inte vara klappat och klart. Och tänk om vi hittar en fågel! Vilken lycka!

Ni håller tummarna va? Och tårna? Och ringer alla era vänner och ber dem hålla tummarna – och tårna. Då har vi rätt goda förutsättningar! =)

11 thoughts on “Vi kanske skämmer ut oss …

  1. De är vana att det kommer nybörjare 🙂 Minns att jag tänkte likadant på mitt första och enda jaktprov. Najo hade då ett omoget sök och visste inte riktigt vad han skulle jaga, men han lyckades hitta och stå för fågel! Tyvärr släpptes han med en elithund och de rapporterade stånd i samma stund varpå jag fick koppla Najo…. Den andras stånd visade sej vara ett tomstånd…Sen när jag fick släppa Najo igen så lyckades han stöta upp fåglarna istället för att stå…så kan det gå… Hursomhelst Lycka till och du kommer säkerligen lära dej mycket! 🙂

  2. Jag håller allt jag kan, Norma oxå! 😉 Det är alltid nervöst med jaktprov men man kan ju som inte påverka så mycket, se det som något kul och lärorikt helt enkelt (säger hon som också ska på jaktprov till helgen med Wilda och som också är ”gode” nervös…) 🙂 Stor kram och ”skitjaktprov” på er! 🙂

Kommentera

