Vi drar till fjällen!

Så här ser det ut vid Aigertstugan. Fått tillstånd att låna bilden från http://jagharettparadis.wordpress.com

Så här ser det ut vid Aigertstugan. Fått tillstånd att låna bilden från http://jagharettparadis.wordpress.com

På lördag bär det av till Ammarnäs. Jag och Hagel får sällskap av erfarna Lilian Westerlund och Loomi. Jag hoppas på fågelupplevelser och att den omtalade polletten trillar ned med en stor duns! =) Och jag hoppas att jag suger åt mig av all den kunskap som Lilian besitter. Och att hon inte får sår i öronen av alla frågor jag kommer att ställa …

Vi kommer att vandra upp till Aigertstugan och utgå ifrån den. Det innebär att vi bär med oss en massa packning, även hundarna kommer att få bära sin mat och annat i klövjeväskor.

Jag har hunnit ut på ett par träningspass före så att Hagel fått känna på klövjeväskan. Jag placerade fyllda vattenflaskor i väskorna. Även gamle Trassel fick hänga med och känna sig duktig.

Vad har ni för erfarenheter av jakt i Ammarnäs, eller fjällen rent generellt. Är det så bra som alla säger? 😉

Trassel och Hagel tränar på att bära sina klövjeväskor. Stolta och nöjda!

Trassel och Hagel tränar på att bära sina klövjeväskor. Stolta och nöjda!

3 thoughts on “Vi drar till fjällen!

  1. Ammarnäs har jag utgått ifrån flera gånger när jag fjällvandrat, men då har jag alltid gått norröver. Ibland via kungsleden och ibland för att drälla omkring i Tjolmejaureområdet och titta på fågel. Min målsättning är att åka till den trakten nästa höst, för att se om det inte kan bli en ripa eller två får Essa (vorstehvalpen). Men i morgon blir det en vända i fasanmark istället. Får se hur hon gör vid fågelkontakt. Blir det rätt så hoppas jag på att få fälla något för att därigenom belöna henne.

    Hur som haver, Ammarnäs är finfint. Bra mål för en slik tur.

Kommentera

