Vilket roligt jakttorn!

Kolla in vilket skojigt jakttorn vi hittade!

Kolla in vilket skojigt jakttorn vi hittade!

Jag jobbar ju som journalist och häromdagen var jag och en kollega på en reportagetripp till ett ställe strax utanför Vindeln. På vägen tillbaka såg kollegan något intressant och bromsade in. Någon, med signaturen Göran G, hade bemödat sig om att skoja till älgtornet rejält. Vad roligt!

Jägaren Edwin är visst trött.

Jägaren Edwin är visst trött.

Jakthunden Blixten har hittat älg.

Jakthunden Blixten har hittat älg.

Hälge känner lugnet som vanligt.

Hälge känner lugnet som vanligt.

Här några fåglar som jag är lite osäker på vilken roll de spelar.

Här några fåglar som jag är lite osäker på vilken roll de spelar.

Tror nästan jag ska försöka stjäla med mig idén om Hälge hem, hur jag nu ska lyckas med att få till de där figurerna?

Här åt vi lunch.

Här åt vi lunch.

Sen åt vi lunch på Hotell Forsen i Vindeln. Ett trevligt ställe med en fantastisk utsikt mot Vindelälvens brusande. Så vi passade på att ta en kort lunchpromenad. Sedan blev det hem igen till Skellefteå för att göra rätt för lönen =)

Mysiga gångvägar nära forsen.

Mysiga gångvägar nära forsen.

Brusande älv är läckert att vistas intill. Men är det inte skönare med stillastående vatten?

Brusande älv är läckert att vistas intill. Men är det inte skönare med stillastående vatten?

6 thoughts on “Vilket roligt jakttorn!

Kommentera

