Skjutbanelycka

Kul att vara på skjutbanan.

Kul att vara på skjutbanan.

Jag hade en ledig dag från jobbet och utnyttjade dagsljuset på bästa sätt – på skjutbanan. Det var ett tag sedan och jag var rädd att det lilla ”stimmet” jag hade i början av hösten hade fallit bort.  Det var ju då jag äntligen beslutade mig för att kapa kolven vilket resulterade i att skyttet fungerade mycket bättre, vilket ni kan läsa ett exempel på här. Hur skulle det gå nu?

Min anordning för att kunna skjuta själv.

Min anordning för att kunna skjuta själv.

Jag riggade min enkla lerduvekastare och knöt fast snöret i vänstra skoremmarna. Sedan laddade jag. Och skickade iväg första duvan. Pang! Träff!? Waow, kul!

Sedan fortsatte det med lite blandad kompott, både träffar och missar. Men huvudsakligen träffar. Om inte på första skottet så på andra. Bara det att jag hinner justera och smälla av ett till skott är i mitt tycke en uppgradering.

Bara tre till, och tre till ...

Bara tre till, och tre till …

Visst är det lite rapplande när jag måste rigga om lerduvekastaren mellan varje duva, jag skjuter ju bara en duva i taget än, men det är lite så det är när det är på riktigt. Inte kommer det tio fåglar efter varandra som flyger likadant.

Det var roligt att vara på skjutbanan igen. Man tänker – bara tre skott till, och tre till, äsch vi tar tio till. Så håller man på och förhandlar med sig själv, eller hur?

8 thoughts on “Skjutbanelycka

  1. Va duktig du är att ge dit ut att träna i snön. Vi har inte tid att gå till banan nu, bara jakt nu vet du ju. Jo, Trym utvecklas till en stilig taxkille. Behöver lite mer massa i fronten så. Han får högenergifoder men är lite tunn ännu. Han har en himla ämnesomsättning. Idag hämtade jag 20 kg (vad du säkert vet) superenergi som används till slädhundar (Prima hundfoder) Vi skall prova lite och se om han går upp lite.
    Han har ju 2 CK och ett Cert på utställning. Så han kommer att bli utställningschampion 2014.
    Imorgon är det ut med hundarna såklart. Det snöar lite här ikväll faktiskt.
    Ha en fin helg!
    Kram Majsan//

    • Jo, förstår att ni har fullt upp nu Majsan. Jag kan inget om hur taxar ska se ut men tyckte att Trym verkar vara en snygg kille med rätt attityd i kroppen. Hoppas du får upp hullet på honom. Ett sätt kan också vara att ge fler måltider, men det har du säkert koll på. Lycka till med utställningskarriären nästa år då! =)

Kommentera

