Lördagsgodis på träningsrundan

Ser ni godispåsen? Mysigt – inte sant? Även om det nästan är höjden av lathet att ”bara åka” och samtidigt äta onyttigheter.

Ser ni godispåsen? Mysigt – inte sant? Även om det nästan är höjden av lathet att ”bara åka” och samtidigt äta onyttigheter.

Det blir ju inte så mycket jagande just nu. Istället handlar det mycket om hundspannskörning. Ska vi köra på snö med släde får vi köra ganska små spann för att kunna ha kontroll – eftersom det är så lite snö i år. Då och då kör vi större spann för att fler ska få träna samtidigt. Då är det fyrhjulingen som gäller.

Häromdagen lyxade jag till det rejält. Jag tog med en egen godispåse på rundan. Mysigt sitta där och brumma fram på tomgången med handtagsvärme och karameller!

Inte den skarpaste bild jag tagit. Men det föreställer i alla fall Hagel och Vinter som fick vara parkamrater denna dag.

Hagel och Vinter fick vara parkamrater denna dag.

Men det bästa är förstås att få susa fram ljudlöst genom skogen på släde. I början av mars sticker vi iväg på ett eget hundspannsäventyr i Ammarnäsfjällen. 18 hundar ska med. Gamle portugisen Trassel och katten Diego får stanna hemma med olika skötselarrangemang. Resten ska med, även barnen. Det blir läckert!

9 thoughts on “Lördagsgodis på träningsrundan

  1. Roligt!
    Skall bli kul att läsa om turen i Ammarnäs. Själv skall jag upp i april till området precis norr om Ammarnäs. Farsan jag och bror min tar en tur utefter Laisälven på skidor. Vorstehn får följa med och dra lite tror jag… Det är vår 70-års present till far.

Kommentera

