Älgen fick vad den tålde

Lovisa siktar på tavlan. Hon tyckte det var kul att få sikta på en älg – även om det var enbart en skjuttavla.

Lovisa siktar på tavlan. Hon tyckte det var kul att få sikta på en älg – även om det var enbart en skjuttavla.

Jag fick med mig dottern att träna skytte med det luftgevär som jag fått låna. Kul!

Vi turades om att skjuta. Från början med skjutstöd. Sedan blev vi kaxigare och körde på fri hand.

Jisses, i början såg det riktigt illa ut. Men snabbt anpassar man sig och får till snitsen.

Jag körde med stilen att lägga till bössan mot axeln, med pipan riktad upp i himlen, och sedan sakta sänka den tills den var i läge och skjuta innan jag börjat svaja runt.

Till slut satt det några pärlor i mitten! Både för mig och dottern. Vilka talanger! =)

Så här såg en tavla ut efteråt.

Så här såg en tavla ut efteråt. Vi visar inte alla dåliga =)

5 thoughts on “Älgen fick vad den tålde

  1. Jättestort Grattis till er bägge! Så glad jag blir att se och läsa detta!!! Jättefina skott och så förefalla det om du har tillägnad dig en bra teknik i själva skyttet!!!! Nu är det bara att fortsätta träna lite till och sen skall vi tar itu med din älgstudsare och lite skarp träning med den på banan!

Kommentera

